De eerste broekplasser - Reisverslag uit Obertauern, Oostenrijk van Roos Oosterwijk - WaarBenJij.nu De eerste broekplasser - Reisverslag uit Obertauern, Oostenrijk van Roos Oosterwijk - WaarBenJij.nu

De eerste broekplasser

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

06 Januari 2014 | Oostenrijk, Obertauern

Servus, Grüß Sie!

Ik heb echt zeeeer leuke weken gehad. Op tweede Kerstdag heerlijke tosti´s verorberd als avondeten en op vrijdag de 27e de slalomwedrennen met mijn groepje, súper leuk! Kindjes zijn echt helemaal gespannen, terwijl het natuurlijk helemaal niks uitmaakt hoe hard je gaat. Maargoed, mama en papa kijken en er is een prijsuitreiking dus, hard gaan willen ze! Eén van mijn kindjes was helaaas gevallen (kann passieren) en na een smeekbede bij mijn chef mocht hij gelukkig nog een keer (geen zin in de hele dag een jammerend kind achter me aan). Tussen de middag kreeg ik een tekening van Demi, mijn overblijfkindje, echt té schattig. Aan het eind van de dag hadden we de prijsuitreiking, heel leuk moment waarbij je samen bent met de kinderen en de ouders. Daarna veeeel dikke knuffels van de kids waarna zij vertrokken en wij met de leraren nog even gingen bijkomen van de hectische dag onder het genot van (jawel) een lekker biertje. 's Avonds gingen we kingsen met Schnaps en uiteindelijk rolden we nog wel redelijk op tijd ons bedje in.
Zaterdag hebben we het er even van genomen, tot half 11 uitgeslapen! Althans, de vrouwen. Jochem stond om 10 uur 's ochtends al in zijn skigear in onze kamer, maar hij werd volledig door ons genegeerd. Daarna zijn Michelle, Eva en ik rustig gaan ontbijten om vervolgens rond een uurtje of 12 de piste op te gaan. Echt genieten om mijn ski's weer parallel te hebben na een hele week Pflug gefahren te hebben! Daarna hebben we in de Edelweisshut een heisse Schoko gedronken en ben ik naar beneden afgedaald om mama, papa, Roderick, Jesse en oma te verwelkomen! Ze gingen meteen mee de après ski in en ik heb ze direct voorgesteld aan al mijn neue Freunden en aan mijn dagelijkse vijfuurtje: De Halve Liter. Oma vond het echt hélemaal geweldig en heeft lekker met me gedanst. Ik ben toen meegegaan naar hun appartement in Tweng en heb daar een gigantisch kerstpakket gekregen en gemah-jongt! Ik was helemaal blij, net alsof ik eventjes met ze op vakantie was!
Op zondag kreeg ik een nieuw klasje van 10 kinderen, zaten weer een paar figuren bij hoor. Je hebt van die mensen die gewoon extreem lachwekkend zijn ook al doen ze niks, Sophia, een meisje van 9, is er zo eentje. Op de een of andere manier wist ze soms niet meer hoe ze moest remmen, dus om de 10 minuten hoorde ik 'whoaaooaaaooohhhhh' en dan kwam Sophia met zwaaiende armen voorbij gestoven. Het enige wat ik kon doen was roepen 'BREMSEEEEEEEN!'. Haar oplossing was om zichzelf maar te laten vallen, maar omdat ze zoveel vaart had knalde ze weer van de berg af en lag ze dus met haar hoofd naar beneden en haar ski's naar boven met een gigantische lach op haar bekkie in de sneeuw in de kreukels. Ja sorry maar, ik moet dan lachen hoor. Echt een heerlijk kind, dat ook altijd zin had om te skiën en niet kon wachten om weer verder te gaan (binnen 2 seconden stond ze ook altijd weer op onder de woorden: 'ES GEEEEHT ROSE, WEITER FAHREN!'). Nog zo'n lolbroek was Constantin. Op dag één had hij al in zijn broek geplast (ja sorry, ik kon er echt niks aan doen want hij had niks gezegd en we waren pas een kwartier onderweg), dus ik was echt bang voor de rest van de week. Maar het was echt een popje, alleeeen maar kletsen en grapjes maken (alleen wist hij zelf niet dat het grapjes waren, maar ik lach de hele tijd in een deuk). Hij had het ook echt enorm naar zijn zin tijdens de lessen, dus voldoening.
Op dinsdagavond ben ik samen met mijn familie uit eten geweest en daarna naar de Luzern gegaan om wat te drinken. Om 12 uur hebben we vuurwerk gekeken en daarna zijn zij snel naar huis gegaan waarna ik verder ging partyen met mijn collegaatjes. Echt de meest relaxte oud en nieuw sinds jaren. Je hoeft niet na te denken over met wie je het gaat vieren, waar je naartoe gaat, welke kaartjes je gaat kopen... Want je bent al met leuke mensen op een leuke plek waar geen kaartjes voor nodig zijn! Lekker ongecompliceerd dus. We hebben het er even van genomen, maar om 3 uur zijn Eva en ik toch maar naar ons bedje gerold, de wekker de volgende dag om 7.30 was niet echt succesvol. Gelukkig hadden we op 1 januari in de middag Kinderfest dus duurde de les wat korter. Dan kunnen de kinderen op banden gevuld met lucht van een stukje piste af en is er drinken voor ze. Niet echt heel boeiend, maar die kids vinden het het einde. Ook een mooi moment om een praatje te maken met de ouders om erachter te komen wat de kinderen echt van de lessen vinden en wat ze er thuis over zeggen. Ik zie de ouders alleen als ze hun kind komen droppen en weer ophalen en dan is er eigenlijk niet zo veel tijd om met ze te kletsen aangezien ze het liefst zo snel mogelijk weer weg zijn en er dus 20 ouders tegelijkertijd staan. Dat halfuurtje investeren heeft zijn vruchten afgeworpen want de volgende dag na de prijsuitreiking heb ik goeie fooien ontvangen van alle ouders.
Afgelopen zaterdag ben ik met collega's de piste op gegaan, maar was niet erg succesvol. Het waaide echt mega hard dus je werd alleen maar weggeblazen en gezandstraald. Na de afscheidslunch met mijn familie wilde ik terug skiën naar Obertauern, maar helaas bestond die mogelijkheid niet meer aangezien alle verbindingsliften gesloten waren. Gelukkig bestaan er dan nog skibussen! Helaas moest ik beneden aangekomen ook weer afscheid nemen van Arjen, Christine, Bram, Jochem en Eva, helemaaaal geen leuke dag. Bram en Arjen komen nog wel terug in februari en Jochem, Eva en Christine misschien ook!
De rust is nu dus even wedergekeerd in hotel Krallinger. De harde kern (Ellen, Michelle en ik) heeft de afgelopen dagen een beetje rustig aan gedaan, aangezien we allemaal ook de Obertauernse keeltyfus hebben en alleen maar aan het snotteren en hoesten zijn. (Maar dinsdag komt Loona, bekend van 'vamos a la playa' en 'bailando' naar de Latsch'n, dus dan zijn we weer volledig van de partij.) Ik ben zondag begonnen met een nieuw klasje, behoorlijke deugnieten die niet zo goed weten hoe ze moeten luisteren. Gister heeft het de hele dag gesneeuwd en vandaag kon ik dus lekker tussen de boompjes tiefschnee fahren met ze. Was echt super leuk (ondanks dat je 3 kwartier over een stuk doet waar je normaal misschien 5 minuten over zou doen). Ik heb weer heel erg in een deuk gelegen om kinderen die waren gevallen en niet meer op konden staan omdat de sneeuw te dik was. Aankomende dagen weer een lekker zonnetje dus iedereen blij. Auf geeeeht's!

Lieve kusjesssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Obertauern

wintersport avontuur!

lekker skifahren

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2014

Feierabend

26 Februari 2014

zwart/wit

13 Februari 2014

Promotie

02 Februari 2014

Prepareermachines

18 Januari 2014

Een echt Flugzeug
Roos

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 5409

Voorgaande reizen:

30 November 2013 - 31 Maart 2014

wintersport avontuur!

Landen bezocht: